Følg os

Sponsoreret

Hvordan får jeg større muskler?

Muskuløs mand

Det korte og meget ukonkrete svar er træning, træning og mere træning.

Dermed ikke sagt, at man skal træne så længe og ofte, at man pådrager sig den ene skade og overbelastning efter den anden. Det er nemlig vigtigt, at kroppen får tid og ro til at hvile, uanset om man dyrker den ene eller anden træningsform.

Høj belastning – få gentagelser

Skal du kunne realisere dit ønske om store muskler, så skal du bruge tid på styrketræning. Her gælder det om at løfte tungt uden at gå på kompromis med selve udførelsen. En god hovedregel går på, at man skal træne med vægte, hvor man kan tage omkring 8-12 gentagelser pr. sæt, før man ikke kan mere. Såfremt du kan tage mere end 12 gentagelser i ét sæt, bør du overveje at øge belastningen. Det skal jo ikke være alt for let.

For at få en så flot og muskuløs krop som muligt er det alfa og omega, at du ikke kun træner arme og mave. Du skal også træne din overkrop, lår, ryg og baller. Med andre ord skal du træne hele kroppen. Træn gerne de enkelte muskelgrupper mindst to gange om ugen.

Billig Fitness står til rådighed for dig, som ønsker at indrette dit eget træningsrum i hjemmet. Forhandleren fører nemlig et bredt udvalg af træningsudstyr.

Spis rigtigt

Du er, hvad du spiser.

Der er faktisk noget om snakken. Det kan nemlig være uhyggeligt svært at træne sig til store muskler, hvis man ikke også har fokus på sin kost. En muskuløs krop bliver jo ikke bygget af pizza, slik, bacon og sodavand.

Herunder får du en håndfuld tips ang. ernæring:

  • Gå aldrig ned på protein (protein er musklernes byggesten)
  • Indtag et måltid umiddelbart efter et afsluttet træningspas
  • Overvej kosttilskud

Med hensyn til ernæring kan du med fordel tømme dit køleskab for junkfood og fylde det med æg, kød, broccoli, fedtfattigt pålæg, mælk, bønner og andre sunde fødevarer. Det handler ikke kun om at spise sundt, men også om at spise varieret.

Sov dig til større muskler

Den kloge læser vil pointere, at man ikke kan sove sig til større muskler, men der bør ikke herske nogen tvivl om, at søvnen er vigtig. Søvnen har i særdeleshed stor betydning for dig, som dyrker intensiv styrketræning og dermed har brug for at restituere. Du skal så vidt muligt forsøge at sove mindst 7-8 timer hver nat.

Læs mere
Klik for at kommentere

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.