Følg os

Sundhed

Det alsidige mandeliv – har du styr på det?

Selvsikker ung mand

Det er ikke småting, du skal have styr på, hvis du skal leve op til alle de mange krav, der stilles til den moderne mand. Du skal have styr på din karriere, du skal have en dejlig familie, du skal have en veltrænet krop og en god tøjstil. Du skal forventes at præstere i sengen og være kvik i replikken.

Du skal være følsom og bestemt på de rigtige tidspunkter, og så skal du da også lige være en habil handyman. Alt dette kan godt give en mand præstationsangst.

Kører din karriere på skinner?

Der ligger en mere eller mindre konstant forventning til, at en mand har gang i en karriere, der både er spændende, udviklende og ret godt betalt. Desuden føler mange både mænd og kvinder, at manden i et forhold skal være den, der tjener mest, og at det er ham, der arbejder mest.

Synes du, at dit job er gået lidt i frø, så kunne du søge et andet job, som kan udfordre dig. Inden du går ind i den mere seriøse jobsøgningsfase, så skulle du tage at læse denne spændende artikel om fremtidens jobsøgning.

Det er jo allerede nu sådan, at alle har adgang til mange private informationer om dig – også din kommende chef. Med det nye G5 øges denne mulighed, hvis ikke du tager dine forholdsregler. Du kommer nok til at være meget mere privat omkring dine forhold, hvis du ikke synes, at alle skal have adgang til dem.

Kører dit intime liv på skinner?

Når du lever et aktivt og presset liv, så kan det i perioder godt være sådan, at den intime del af dit samliv sættes lidt – eller meget – på pause, fordi du simpelthen ikke orker det. Det er selvfølgelig en skam, for det er en meget vigtig del af dit liv.

Et godt erotisk samliv kan være med til at give dig både glæde og god energi, hvilket er netop det, som du har brug for, når den ellers bare står på stress og jag. Så kan der gå en form for ond cirkel i den side af livet.

Det bedste, du kan gøre for at holde erotikken i gang, er at holde “gryden i kog”. Det vil sige, at der helst ikke skal gå for lang tid, hvor I ikke er sammen erotisk på den ene eller den anden måde. Her går I bare efter den der med, at lidt er bedre end ingenting.

For at bringe lidt nyt eller lidt krydderi ind i jeres samliv, så kan det for de fleste sætte ekstra gang i det, hvis I anskaffer jer noget voksenlegetøj. Der findes absolut flest produkter, der er rettet mod kvinder, men der findes bestemt også efterhånden et pænt stort udvalg inden for sexlegetøj til mænd, eller nogle produkter som er unisex.

Det betyder blandt andet, at begge parter – om de så er af det ene eller det andet køn – kan anvende produkter, som kan bringe nye oplevelser ind i jeres sexliv. Det betyder også, at produkterne kan bruges, selv om du bare nyder dem med dig selv.

Sæt lidt skub i erotikken med diverse stykker legetøj.

Læs mere
Klik for at kommentere

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Sport

Sådan bygger du en muskuløs krop

Vægttræning

Det rigtige træningsprogram

For at bygge en mere muskuløs krop, så er det yderst vigtigt, at du har det rigtige træningsprogram. Træner du arme hver dag, jamen så bliver din ryg nok ikke så meget mere muskuløs. Det er vigtigt, at man kommer hele vejen rundt – også til benene. Udover dette, så er det vigtigt, at man fornyer sit program. Kroppen må ikke vænne sig til din træning, for så udvikler kroppen sig ikke i samme grad. Måden man opbygger muskler på, er ved at træne. Man river muskelfibrene i stykker, når man træner. Herefter genopbygger man dem med en ordentlig proteinholdig kost. Sådan bygger musklerne sig langsomt større. Heraf giver det mening, at kører du det samme program dag efter dag, uge efter uge, så vil du efter noget tid ikke ramme kroppen på samme måde. Udover dette kan man også hurtigere gå død i ens træning, hvis det er det samme hver dag. Her kan man med fordel besøge en side som FITIT, hvor det har gjort dit træningsprogram nemt. Her kommer der nye programmer hver måned. Der er både programmer, hvor man skal træne en 5-6 gange om ugen, samt programmer hvor man skal træne 3 gange om ugen. Desuden er alle øvelser forklaret. Nemmere bliver det ikke.

Den rigtige kost

Udover et godt program, så er det også vigtigt med god kost. Du har sikkert hørt udtrykket: “en sixpack er lavet i køkkenet” – dette er også sandt. I hvert fald delvist. Med delvist mener vi, at træning og kost går hånd i hånd. Du får ikke mange muskler på kroppen med træning, hvis du ikke spiser nok (og sundt). Dog får du heller ikke mange muskler på kroppen, hvis du spiser godt, får en masse proteiner, men ikke træner. Mange der træner meget siger, at man skal have ca 2g protein pr. kg kropsvægt og træne i hvert fald 4 gange om ugen, for at se gode fremskridt.

Vedholdenhed

Dette er måske det mest simple, men også vigtigste punkt. Rigtig mange træner i måske 3-4 måneder, hvorefter de stopper i 2 – og så kører møllen ellers sådan. Selvom dette selvfølgelig er bedre, end slet ingen træning, så vil det ikke skabe så meget muskelopbygning på lang sigt. Det er vigtigt, at man er vedholdende, så kan resultaterne nok komme. Træner man 4-5 gange om ugen (med nye og “smarte” programmer) samt spiser godt i bare et års tid, så skal man nok se resultater – det er der ingen tvivl om.

Læs mere

Sponsoreret

Værd at vide om snus

Forsker

Snus er et af tidens største buzzwords. Slår man ordet op i den danske ordbog, vil man falde over følgende definition: tobaksprodukt der forhandles i små portioner til at anbringe i munden. Den definition er i bund og grund ret sigende, da der blot er tale om et moderne tobaksprodukt, som nemt og bekvemt anbringes i munden bag underlæben.

Du har med garanti stødt på fænomenet før, men er ikke nødvendigvis klar over, hvad snus er for en størrelse, og om det reelt er skadeligt. Derfor har vi besluttet os for at kigge nærmere på emnet.

Er snus skadeligt?

Her på redaktionen beskæftiger vi hverken læger eller forskere. Derfor vil vi sætte vores lid til Kræftens Bekæmpelse, som har haft stor fokus på området de seneste år. De har nogle rigtig dygtige folk siddende, som har betydeligt mere forstand på dette tobaksprodukt, end vi har. Med udgangspunkt i den viden vi har tilegnet os gennem cancer.dk, kan vi fortælle følgende omkring snus og sundhed:

  • Snus er afhængighedsskabende (højt indhold af nikotin)
  • Snus indeholder kræftfremkaldende stoffer
  • Snus kan påvirke puls og blodtryk (pga. indholdet af nikotin)
  • Snus kan forårsage skader i mundhulen

Der er naturligvis ingen regler uden undtagelser, men generelt kan man sige, at snus er skadeligt i en eller anden grad. Den viden bør du have in mente, hvis du overvejer at købe snustobak. Overvejer du desuden at sælge snustobak online eller via en fysisk butik, så skal du sætte dig grundigt ind i de mange strenge regler på området.

Øvrige bivirkninger ved snus

Vi har nu slået fast, at snus er sundhedsskadeligt i en eller anden grad. Det kommer næppe som en overraskelse for dig, men har du også sat dig ind i, hvilke alm. bivirkninger der er ved at indtage snustobak. Ellers bør du fortsætte læsningen, så du kan tilegne dig viden herom. Mest oplagt vil det uden tvivl være at fremhæve følgende klassiske bivirkninger:

  • Nikotinforgiftning
  • Svimmelhed
  • Opkast
  • Kvalme

Du vil ligeledes kunne opleve visse bivirkninger, hvis du efter nøje overvejelser vælger at lægge den kære snustobak på hylden. Disse bivirkninger vil som regel vise sig som abstinenser, som kan være meget uudholdelige de første par uger. Det indbefatter bivirkninger som ubehag og hovedpine.

Læs mere

Reklamelinks kan forekomme

Populære indlæg