Følg os

Sundhed

Det alsidige mandeliv – har du styr på det?

Selvsikker ung mand

Det er ikke småting, du skal have styr på, hvis du skal leve op til alle de mange krav, der stilles til den moderne mand. Du skal have styr på din karriere, du skal have en dejlig familie, du skal have en veltrænet krop og en god tøjstil. Du skal forventes at præstere i sengen og være kvik i replikken.

Du skal være følsom og bestemt på de rigtige tidspunkter, og så skal du da også lige være en habil handyman. Alt dette kan godt give en mand præstationsangst.

Kører din karriere på skinner?

Der ligger en mere eller mindre konstant forventning til, at en mand har gang i en karriere, der både er spændende, udviklende og ret godt betalt. Desuden føler mange både mænd og kvinder, at manden i et forhold skal være den, der tjener mest, og at det er ham, der arbejder mest.

Synes du, at dit job er gået lidt i frø, så kunne du søge et andet job, som kan udfordre dig. Inden du går ind i den mere seriøse jobsøgningsfase, så skulle du tage at læse denne spændende artikel om fremtidens jobsøgning.

Det er jo allerede nu sådan, at alle har adgang til mange private informationer om dig – også din kommende chef. Med det nye G5 øges denne mulighed, hvis ikke du tager dine forholdsregler. Du kommer nok til at være meget mere privat omkring dine forhold, hvis du ikke synes, at alle skal have adgang til dem.

Kører dit intime liv på skinner?

Når du lever et aktivt og presset liv, så kan det i perioder godt være sådan, at den intime del af dit samliv sættes lidt – eller meget – på pause, fordi du simpelthen ikke orker det. Det er selvfølgelig en skam, for det er en meget vigtig del af dit liv.

Et godt erotisk samliv kan være med til at give dig både glæde og god energi, hvilket er netop det, som du har brug for, når den ellers bare står på stress og jag. Så kan der gå en form for ond cirkel i den side af livet.

Det bedste, du kan gøre for at holde erotikken i gang, er at holde “gryden i kog”. Det vil sige, at der helst ikke skal gå for lang tid, hvor I ikke er sammen erotisk på den ene eller den anden måde. Her går I bare efter den der med, at lidt er bedre end ingenting.

For at bringe lidt nyt eller lidt krydderi ind i jeres samliv, så kan det for de fleste sætte ekstra gang i det, hvis I anskaffer jer noget voksenlegetøj. Der findes absolut flest produkter, der er rettet mod kvinder, men der findes bestemt også efterhånden et pænt stort udvalg inden for sexlegetøj til mænd, eller nogle produkter som er unisex.

Det betyder blandt andet, at begge parter – om de så er af det ene eller det andet køn – kan anvende produkter, som kan bringe nye oplevelser ind i jeres sexliv. Det betyder også, at produkterne kan bruges, selv om du bare nyder dem med dig selv.

Sæt lidt skub i erotikken med diverse stykker legetøj.

Læs mere
Klik for at kommentere

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Sundhed

5 grunde til at du skal få massage med jævne mellerum

Rygmassage

Massage er godt for både krop og sjæl, men desværre er der alt for lidt der får massage med jævne mellemrum.
En god omgang massage kan nemlig bidrage til meget mere velvære i hverdagen, og du vil generelt få en bedre tilstedeværelse.

Ved at få massage med jævne mellemrum, vil du opleve en række forskellige fordele, og i denne artikel vil vi komme med dem vi mener er de fem mest attraktive fordele.
Hvis du ikke har tid eller lyst til, at gå til en professionel massør, så kan du med fordel købe en af følgende produkter: Massagepude, massagepistol, massageapparat eller noget helt tredje.

Mindre stress

Stress er blevet en stor del af mange folks hverdag, hvilket er en skam, da det ikke er sundt for nogle at være stresset!

Heldigvis findes der en del ting der kan være med til, at hjælpe mod stress her i blandt massage med jævne mellemrum.

Når vi er stresset så øges stresshormonet kortisol i kroppen, men du kan reducere dette stresshormon ved at få massage med jævne mellemrum.

Derudover øger massage niveauet af dopamin og serotonin, som også er med til at give mere velvære og mindre stress.

Bedre immunforsvar

Massage giver en beroligende effekt, og som vi tidligere har været inde på, så reducere massage også stress, hvilket har en positiv effekt på vores immunforsvar, stress er nemlig kendt for at forringe vores immunforsvar betydeligt.

Derudover giver massage også en øget blodgennemstrømning, hvilket øger transporteringen af affaldsstoffer væk fra kroppen.

Alle disse ting hjælper altså, med at holde dit immunforsvar på toppen, så du undgår at blive syg.

Bedre nattesøvn

Døjer du med dårlig nattesøvn, så kan massage være til god gavn, da du efter en massage vil føle dig mere afslappet og afstresset.

Massage øger udskillelsen af serotonin og melatonin, begge disse stoffer er med til at fremme en god nattesøvn.

Så hvis du har problemer med at falde i søvn, så kan du med fordel få din partner, ven, eller en tredje til at give dig en omgang massage et stykke tid før sengetid.

Forebyg eller reducér smerter

Massage er fremragende til at forebygge og reducere muskelsmerter, og kan være med til at reducere behovet for smertestillende medicin. (kilde: https://www.alt.dk/sundhed/det-sker-der-i-kroppen-nar-du-far-massage)

Massage har den effekt, at det øger blodgennemstrømningen, hvilket fjerner affaldsstoffer hurtigere fra musklerne, hvilket kan give en lindrene effekt på smerter i musklerne.

Derudover smidiggør massage også musklernes bindevæv, hvilket giver færre spændinger i kroppen, og kan være med til at forebygge eller reducere smerter i musklerne.

Til sidst så udløser massage også endorfiner, som hæmmer hjernens evne til at opfatte smerter, så man kan på en måde sige, at massage er den sunde og naturlig måde at blive smertestilet på. (desværre er det bare ikke altid nok).

Læs mere

Sundhed

Er du bange for at miste håret?

Behandling af hårtab

Der er rigtig mange mænd og kvinder, som hvert år er bange for at miste håret – enten pga. sygdom eller dårlige gener. Hvis du er en af dem, så skal du læse med her. I denne artikel vil vi snakke lidt om, hvilke muligheder du har, hvis du går og er meget bange for at tabe håret – og måske endda allerede er i gang med at gøre det.

Er hårtransplantation en mulighed?

Hårtransplantation kan være en mulighed for mange mennesker, og i dag kan man faktisk gøre det så godt, at man slet ikke kan se, at det er en hårtransplantation. Det er helt fantastisk, og det kan altså være en meget god løsning, hvis du kan se frem til permanent uønsket hårtab i fremtiden.

Det er dog en smule dyrt at få sådan en hårtransplantation, og det er som regel ikke noget, som du kan få tilskud til. Det er derfor også noget, som du eventuelt ville skulle spare op til i god tid for at kunne få råd til. Eller du vil i hvert fald være tvunget til lige at budgettere til det. Men hvis det er noget, du virkelig gerne vil have, og det er vigtigt for dig, så er det også noget, som du skal prioritere.

Snak med en læge

Hvis du går og er bange for hårtab, så kan du også tage en snak med din læge om det. Hvis du oplever, at du er ved at tabe håret – og du desuden er i en forholdsvis ung alder – så kan det især være en god ide at snakke med din læge. Det kan være et tegn på nogle underliggende sygdomme, og det er i så fald en meget god ide at få tjekket.

Men det kan også blot være tegn på dårlige gener. I så fald er der ikke så meget din læge kan gøre ved det, men din læge kan i det mindste tage en dybere snak med dig om dine muligheder.

Prøv kræfter med parykker og turbaner

Det kan også blot være, at du kan se frem til at miste håret i en kortere periode grundet for eksempel kemoterapi eller lignende. I så fald er det nok ikke lige hårtransplantation, du skal ud og have fat i. Det er nemlig en meget permanent løsning.

I stedet kan det være en god ide at bestille nogle parykker og turbaner hjem og give sig i kast med at lege lidt med dem.

Læs også: Mandensunivers.dk

Læs mere

Karriere

Sådan skaber du det bedste arbejdsmiljø for din krop

Forretningsmand

Med de stigende antal arbejdstimer den gennemsnitlige dansker har på kontoret, stiger også mængden af lænd- og rygskader. Disse forårsages oftest af en dårlig siddestilling, grundet kvaliteten på den stol du sidder på. De kan dog også komme af mange forskellige årsager, som du måske ikke har overvejet, men som du selv kan rette op på. Arbejdstilsynet har samlet en række gode råd for hvordan du bedst indretter din arbejdsplads – og disse gennemgås herunder.

Den rette stol

Det hele starter med den stol du sidder i, og her skal du være opmærksom. Det er nemlig ikke nødvendigvis den dyreste stol du kan finde der er bedst for dig. En god stol er lavet af det rette materiale og støtter din lænd og ryg korrekt. Den kan også have armlæn, men disse må ikke forhindre dig i at sidde korrekt ved bordet.

Mange stole fås også med mulighed for både høj og lav ryg, med forskellige hjul, og kan specialfremstilles til personer der er højere eller vejer mere end gennemsnittet. Den korrekte stol kan indstilles til der person der sidder I den så den passer til dennes individuelle behov.

Stolens indstilling og bordets højde

Når nu du kan indstille din stol til hvordan du ønsker at sidde, er næste skridt det bord du sidder ved. Optimalt set, skal du gerne kunne justere højden på dit bord. Dette skyldes at der ikke findes én korrekt siddestilling, men flere forskellige. Det siges at den bedste siddestilling er den næste, forstået på den måde at du gerne skal holde din krop i bevægelse. Dankontorstole udbyder et væld af forskellige kontorstole, der alle kan indstilles på flere forskellige måder, bl.a. deres model Melbourne.

Højden på dit arbejdsbord skal gerne være indstillet sådan, at vinklen på dine albuer er 90 grader, når dine arme hviler på bordet. Denne vinkel skal gerne være ens ved dine knæ, hvilket vil sørge for blodtilførsel til dine knæ, så de ikke begynder at sove.

Din krop

Udover at ændre siddestilling en gang i mellem, kan du også indstille din krop, for at forebygge skader, og optimere din siddestilling. Første skridt er at sørge for at din kropsholdning er korrekt. Dette kan du gøre ved at sørge for at dine ører og skuldre flugter direkte med dine hofteled. Det kan virke unødvendigt, men små gåture, til toilettet, til din kollega i stedet for at sende en mail, eller noget helt tredje, giver din krop nødvendig og tiltrængt aktivitet når du sidder ned, flere timer ad gangen.

Læs mere

Sundhed

Gode råd til at pleje dit skæg

Barber

Det er yderst populært og moderne for de fleste mænd at gro sig til en eller anden form for skæg nu om dage. Når du enten begynder at få skæg eller ikke har prøvet at gro det ordentligt ud, og du så gerne vil begynde, så er der masser af nyttig viden omkring, hvordan du kan pleje det. Du skal bl.a. sætte dig ind i, hvordan man gør det ordentligt, og hvilken form for skægpleje man bør bruge.

Det kan af og til være svært at få de resultater, som man havde ønsket sig. Det kan enten tage for lang tid eller blive for besværligt. Dog er det stadig nyttigt at vide, hvilke metoder der virker, når du skal pleje dit skæg.

Et sundt og velplejet skæg

Der findes en lang række produkter, som kan hjælpe dig frem til et sundere og velplejet skæg. Et produkt, som kan gavne dig, er for eksempelvis en skægolie. Der findes flere af dem på markedet, og selvom de fleste har forskellige funktioner, så er fællesnævneren, at de får skægget til at se både flottere og sundere ud.

En vigtig ting at huske på er, at dit skæg kræver mindst lige så meget opmærksomhed, som dit hår gør. Derfor er det super vigtigt at vaske det regelmæssigt. Når du vasker det, kan du gøre brug af skægolie eller et andet produkt i samme retning. Det kan for eksempel være en skægshampoo, der er udviklet til at have en mild effekt på huden i ansigtet. Med skægshampoo kan du nemlig vaske og samtidig pleje skægget, så de urenheder, der oftest bliver samlet i dit skæg, renses og fjernes.

Professionel barber

Det er også altid en god idé at starte med at trimme dit skæg, inden du begynder at påføre skægolien. Hvis du vil have et stort og flot skæg, kræver det nemlig mere end bare at vaske det. Det er samtidig også vigtigt, at du ikke bare lader skægget vokse vildt uden plejning og holder det flot og sundt i stedet. Du kan bruge trimningen til eventuelt at tilrette kanter og længden, så skægget får den bedste form. Dette kan gøres hos en professionel barber.

Efterfølgende kan en skægbørste eller en skægkam være en fordel for dig. Det er nærmest et must, hvis du virkelig ønsker at gro et flot skæg i dit ansigt. En børste eller kam fjerner nemlig det overskydende fra produkterne og efterlader dit skæg glat og skinnende i stedet for tørt. Desuden kan det være rigtig godt for din hud også.

Læs mere

Sport

Sådan bygger du en muskuløs krop

Vægttræning

Det rigtige træningsprogram

For at bygge en mere muskuløs krop, så er det yderst vigtigt, at du har det rigtige træningsprogram. Træner du arme hver dag, jamen så bliver din ryg nok ikke så meget mere muskuløs. Det er vigtigt, at man kommer hele vejen rundt – også til benene. Udover dette, så er det vigtigt, at man fornyer sit program. Kroppen må ikke vænne sig til din træning, for så udvikler kroppen sig ikke i samme grad. Måden man opbygger muskler på, er ved at træne. Man river muskelfibrene i stykker, når man træner. Herefter genopbygger man dem med en ordentlig proteinholdig kost. Sådan bygger musklerne sig langsomt større. Heraf giver det mening, at kører du det samme program dag efter dag, uge efter uge, så vil du efter noget tid ikke ramme kroppen på samme måde. Udover dette kan man også hurtigere gå død i ens træning, hvis det er det samme hver dag. Her kan man med fordel besøge en side som FITIT, hvor det har gjort dit træningsprogram nemt. Her kommer der nye programmer hver måned. Der er både programmer, hvor man skal træne en 5-6 gange om ugen, samt programmer hvor man skal træne 3 gange om ugen. Desuden er alle øvelser forklaret. Nemmere bliver det ikke.

Den rigtige kost

Udover et godt program, så er det også vigtigt med god kost. Du har sikkert hørt udtrykket: “en sixpack er lavet i køkkenet” – dette er også sandt. I hvert fald delvist. Med delvist mener vi, at træning og kost går hånd i hånd. Du får ikke mange muskler på kroppen med træning, hvis du ikke spiser nok (og sundt). Dog får du heller ikke mange muskler på kroppen, hvis du spiser godt, får en masse proteiner, men ikke træner. Mange der træner meget siger, at man skal have ca 2g protein pr. kg kropsvægt og træne i hvert fald 4 gange om ugen, for at se gode fremskridt.

Vedholdenhed

Dette er måske det mest simple, men også vigtigste punkt. Rigtig mange træner i måske 3-4 måneder, hvorefter de stopper i 2 – og så kører møllen ellers sådan. Selvom dette selvfølgelig er bedre, end slet ingen træning, så vil det ikke skabe så meget muskelopbygning på lang sigt. Det er vigtigt, at man er vedholdende, så kan resultaterne nok komme. Træner man 4-5 gange om ugen (med nye og “smarte” programmer) samt spiser godt i bare et års tid, så skal man nok se resultater – det er der ingen tvivl om.

Læs mere

Sponsoreret

Værd at vide om snus

Forsker

Snus er et af tidens største buzzwords. Slår man ordet op i den danske ordbog, vil man falde over følgende definition: tobaksprodukt der forhandles i små portioner til at anbringe i munden. Den definition er i bund og grund ret sigende, da der blot er tale om et moderne tobaksprodukt, som nemt og bekvemt anbringes i munden bag underlæben.

Du har med garanti stødt på fænomenet før, men er ikke nødvendigvis klar over, hvad snus er for en størrelse, og om det reelt er skadeligt. Derfor har vi besluttet os for at kigge nærmere på emnet.

Er snus skadeligt?

Her på redaktionen beskæftiger vi hverken læger eller forskere. Derfor vil vi sætte vores lid til Kræftens Bekæmpelse, som har haft stor fokus på området de seneste år. De har nogle rigtig dygtige folk siddende, som har betydeligt mere forstand på dette tobaksprodukt, end vi har. Med udgangspunkt i den viden vi har tilegnet os gennem cancer.dk, kan vi fortælle følgende omkring snus og sundhed:

  • Snus er afhængighedsskabende (højt indhold af nikotin)
  • Snus indeholder kræftfremkaldende stoffer
  • Snus kan påvirke puls og blodtryk (pga. indholdet af nikotin)
  • Snus kan forårsage skader i mundhulen

Der er naturligvis ingen regler uden undtagelser, men generelt kan man sige, at snus er skadeligt i en eller anden grad. Den viden bør du have in mente, hvis du overvejer at købe snustobak. Overvejer du desuden at sælge snustobak online eller via en fysisk butik, så skal du sætte dig grundigt ind i de mange strenge regler på området.

Øvrige bivirkninger ved snus

Vi har nu slået fast, at snus er sundhedsskadeligt i en eller anden grad. Det kommer næppe som en overraskelse for dig, men har du også sat dig ind i, hvilke alm. bivirkninger der er ved at indtage snustobak. Ellers bør du fortsætte læsningen, så du kan tilegne dig viden herom. Mest oplagt vil det uden tvivl være at fremhæve følgende klassiske bivirkninger:

  • Nikotinforgiftning
  • Svimmelhed
  • Opkast
  • Kvalme

Du vil ligeledes kunne opleve visse bivirkninger, hvis du efter nøje overvejelser vælger at lægge den kære snustobak på hylden. Disse bivirkninger vil som regel vise sig som abstinenser, som kan være meget uudholdelige de første par uger. Det indbefatter bivirkninger som ubehag og hovedpine.

Læs mere

Populære indlæg