Følg os

Karriere

Sådan får du succes med egen hjemmeside eller webshop

Mandlig blogger

Er du den stolte ejer af enten en hjemmeside eller en webshop, og ønsker du at få succes med dit projekt, så vil du finde denne artikel ganske interessant.

Det er først og fremmest vigtigt at understrege, at der naturligvis er stor forskel på definitionen af succes. Det afhænger ganske enkelt af, hvad du som ejer anser som værende succeskriterier. Ønsker du eksempelvis at øge antallet af salg på din webshop, så er der nogle helt specifikke tiltag, som du bør implementere. Ønsker du omvendt at få endnu flere besøgende til din blog, så er det højst sandsynligt nogle andre tiltag, du skal igangsætte. Derfor vil denne artikel være ganske bred i sin kortlægning af, hvordan man får succes med enten sin hjemmeside eller webshop.

Din hjemmeside skal være i orden

Hvad end du driver en webshop eller en ganske normal hjemmeside, så er det alfa og omega, at din platform er i orden. Det gælder både dit backend system, hvor du eksempelvis printer ordrer, eller hvor du tilføjer et nyt blogindlæg. Men det gælder også selve frontend delen af din platform, som skal være indbydende og netop være bygget op omkring de succeskriterier, du nu engang har lagt for dit projekt.

Hvis du endnu ikke har styr på din hjemmeside, eller hvis du synes, at den godt kunne trænge til en overhaling, så kan du få en billig hjemmeside ved at følge linket.

Du skal have styr på dine markedsføringskanaler

For at drive trafik ind på din hjemmeside eller webshop, så er det selvfølgelig vigtigt, at du har styr på dine markedsføringskanaler. Der skal ligge en klar strategi for, hvordan de besøgende skal finde frem til lige præcis dig. Her findes der et hav af forskellige discipliner, hvoraf følgende anses som værende de mest populære:

  • SEO – Søgemaskineoptimering (organiske placeringer på i søgeresultaterne)
  • Google Ads – Betalt annoncering på Google
  • Facebook & Instagram Ads – Annoncering på to af de største sociale medier i verden

Ovenstående er eksempler på markedsføringskanaler, som i sidste ende kan blive dine helt store indtægtskilder, hvis du spiller dine kort rigtigt.

Læs mere
Klik for at kommentere

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.