Følg os

Karriere

Sådan får du succes med egen hjemmeside eller webshop

Mandlig blogger

Er du den stolte ejer af enten en hjemmeside eller en webshop, og ønsker du at få succes med dit projekt, så vil du finde denne artikel ganske interessant.

Det er først og fremmest vigtigt at understrege, at der naturligvis er stor forskel på definitionen af succes. Det afhænger ganske enkelt af, hvad du som ejer anser som værende succeskriterier. Ønsker du eksempelvis at øge antallet af salg på din webshop, så er der nogle helt specifikke tiltag, som du bør implementere. Ønsker du omvendt at få endnu flere besøgende til din blog, så er det højst sandsynligt nogle andre tiltag, du skal igangsætte. Derfor vil denne artikel være ganske bred i sin kortlægning af, hvordan man får succes med enten sin hjemmeside eller webshop.

Din hjemmeside skal være i orden

Hvad end du driver en webshop eller en ganske normal hjemmeside, så er det alfa og omega, at din platform er i orden. Det gælder både dit backend system, hvor du eksempelvis printer ordrer, eller hvor du tilføjer et nyt blogindlæg. Men det gælder også selve frontend delen af din platform, som skal være indbydende og netop være bygget op omkring de succeskriterier, du nu engang har lagt for dit projekt.

Hvis du endnu ikke har styr på din hjemmeside, eller hvis du synes, at den godt kunne trænge til en overhaling, så kan du få en billig hjemmeside ved at følge linket.

Du skal have styr på dine markedsføringskanaler

For at drive trafik ind på din hjemmeside eller webshop, så er det selvfølgelig vigtigt, at du har styr på dine markedsføringskanaler. Der skal ligge en klar strategi for, hvordan de besøgende skal finde frem til lige præcis dig. Her findes der et hav af forskellige discipliner, hvoraf følgende anses som værende de mest populære:

  • SEO – Søgemaskineoptimering (organiske placeringer på i søgeresultaterne)
  • Google Ads – Betalt annoncering på Google
  • Facebook & Instagram Ads – Annoncering på to af de største sociale medier i verden

Ovenstående er eksempler på markedsføringskanaler, som i sidste ende kan blive dine helt store indtægtskilder, hvis du spiller dine kort rigtigt.

Læs mere
Klik for at kommentere

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Karriere

Kunsten at investere i det rigtige hegn til et landbrug

Mand og hegn

Som landbrugsejer er det næppe gået din næse forbi, hvor vigtigt det er at investere i et solidt og vedligeholdelseslet hegn. Landbrugshegn er skabt til at holde styr på både køer, får, heste og mange andre landbrugsdyr. Desværre er langt fra alle landbrugshegn lige gode målt på parametre som holdbarhed, kvalitet og sikkerhed. Netop derfor skriver vi denne artikel, da vi gerne vil sikre os, at du vælger den bedste løsning. Brug derfor lige et par minutter på at læse hele artiklen.

Hvad skal der tages højde for?

Der skal tages højde for rigtig mange parametre ved køb af et landbrugshegn. Dette kan godt være en smule overvældende for personer, som ikke tidligere har haft investeret i et hegn af denne kaliber. Du behøver dog ikke at være decideret ekspert på emnet for at træffe de rigtige valg. Under alle omstændigheder skal du selvfølgelig sætte dig ind i tingene, hvilket vi gerne hjælper dig med.

Helt kort og godt skal der tages højde for følgende parametre:

  • Udseende
  • Holdbarhed
  • Kvalitet
  • Sikkerhed
  • Vedligeholdelse

Et hegn skal ikke kun fremstå moderne og stilrent. Det skal også gerne byde på god holdbarhed, upåklagelig sikkerhed og vedligeholdelseslette materialer. Da der er så mange ting, man skal være opmærksom på, kan man ikke bare vælge det første, man får øje på. Man bør i stedet alliere sig med en fagekspert med henblik på at sikre sig det bedste hegn ud fra egne behov og ønsker.

Vælg også hegnspæle og stolper i høj kvalitet

Det er ikke nok at vælge et hegn i høj kvalitet. Man skal også sætte penge af til køb af hegnspæle eller stolper, som ligeså bør være i højeste kvalitet. Stolper til hegn behøves ikke at koste en formue, men vi anbefaler altid, at man vægter kvalitet over pris. Hos anviste forhandler kan du købe langtidsholdbare hegnspæle- og stolper med en forventet levetid på omkring 20 år. Andre pæle og stolper holder kun i omkring 10 år, hvorfor du har mulighed for at gøre en rigtig god handel her.

Har du brug for opmåling eller rådgivning, så bør du igen alliere dig med fagpersoner. At sætte et hegn op kan være en større udfordring end som så, hvorfor det altid vil være rart at have nogle erfarne folk at trække på.

Læs mere

Karriere

Gør hverdagen som gartner lettere med en trailer

Mandlig gartner

Er du selvstændig gartner, og lever du derfor af at servicere haveområder hos både boligejere og virksomheder, så bør du overveje, hvordan du kan gøre dine arbejdsgange endnu bedre og endnu mere effektive. En god investering kan være en trailer, idet det med denne vil være muligt for dig at fragte alt det udstyr, du skal bruge for at skabe gode resultater hos dine kunder. Dine kunder fortjener den bedst tænkelige oplevelse, hvorfor du ikke skal gå ned på udstyr.

En trailer med plads til det hele

Skal du kunne servicere kunder i et stort geografisk område, så kan du naturligvis ikke undvære en bil. Dog er det ikke sikkert, at en bil rækker. Ejer du en masse udstyr i form af plæneklipper, hækkeklipper, grensakse og diverse, så er det nemlig ikke sikkert, at du kan finde plads til det hele i din firmabil. Af følgende grund kan det måske give mening for dig at købe en trailer, så du ikke længere skal prioritere, hvilket udstyr du skal have med ud til kunderne. Med en trailer bliver der plads til det hele.

At fragte en havetraktor i en bil er mere eller mindre umuligt, hvorfor du formentlig vil finde det relevant at købe en trailer. Prof-shoppen.dk kan som en af de førende forhandlere på markedet gøre dig klogere på mulighederne. Klik dig forbi denne shop for at dykke ned i den store verden af trailere til erhvervsbrug.

Husk at købet er fradragsberettiget

Som udgangspunkt kan du få fradrag for alt, hvad du køber til erhvervsbrug. Det gælder naturligvis også traileren, hvis den vel at bemærke kun bliver brugt i professionelle sammenhænge.

For at få glæde af fradraget skal du blot huske at bestille den på vegne af din virksomhed. På fakturaen skal der helst være noteret både virksomhedsnavn og CVR-nummer. Ellers kan du komme i problemer med myndighederne. Alt dette har forhandlere af erhvervstrailere selvfølgelig helt styr på.

Tegn en god forsikring

Selvom en trailer bare er et påhængskøretøj, så skal den naturligvis forsikres. En trailerforsikring dækker både skader, reparation og tyveri, hvorfor den bør tegnes hurtigst muligt. Du kan formentlig tegne denne forsikring hos samme selskab, som har formidlet din bilforsikring. Det kan af både praktiske og økonomiske årsager være smart at samle alle sine forsikringer ét sted. Det gælder også, når det kommer til erhvervsforsikringer.

Forsikringer er generelt et dårligt sted at spare, hvorfor vi råder dig til at prioritere dette højt.

Læs mere

Karriere

Autisme og arbejdsmarkedet

Leder

Hverdagens Byggeklodser

Alle har vi en hverdag, som består af et bestemt sæt byggeklodser. Det kan eksempelvis være kombinationen af familie, fritid og arbejde.

Det er naturligt for alle at ønske sig en hverdag, hvor man har mål og mening at stå op til. Det gælder i høj grad om at få fodfæste, så hverdagens brikker kan falde på plads.

Autisme på arbejdsmarkedet

Autisme er en udviklingsforstyrrelse, som kan påvises hos omtrent 1 % af den danske befolkning. Dobbelt så mange mænd har diagnosen autisme som kvinder. Nogle af de hyppigste symptomer på autisme kan vise sig som en tilgang til sociale og kommunikative sammenhænge der afviger fra normen.

Der findes mange myter omkring hvad det vil sige at være autist, og en konsekvens kan være besvær med at gøre indtog på arbejdsmarkedet.  Nogle af de fordomme som eksempelvis kan møde potentielle medarbejdere med aspergers syndrom har rod i en forestilling om, at man som arbejdsplads vil skulle bruge ekstra ressourcer.

En person med autisme er i modsætning dertil en stor ressource for arbejdsmarkedet. Medarbejdere med autisme eller grene af forstyrrelsen, såsom Aspergers Syndrom, kan ofte være ekstremt grundige og detaljeorienterede. Derfor kan det være en god idé for virksomhederne, at anvende muligheden for at ansætte en medarbejder med autisme.

Autisme og arbejdsmarkedet kan med fordel kædes sammen

Ser man på arbejdsmarkedet anno 2019, så vil man få øje på et landskab, hvor der måske mere end før er plads til forskellighed.

Det er vigtigt at have et vågent øje med den udvikling som udfolder sig inden for erhvervslivets vægge, især når det kommer til autisme og beskæftigelse. I mødet med det rigtige arbejdsmiljø vil en medarbejder på autismespektret være en dedikeret arbejdskraft med sans for detaljen.

Det kan i nogle tilfælde være en omfangsrig opgave at navigere vejen ind på arbejdsmarkedet for borgere på autismespektret. Derfor er det en nødvendighed med gode mellemled i formidlingen mellem de to komponenter, og de er heldigvis indenfor rækkevidde. Beskæftigelseskonsulenter med erfaring omkring både autisme og arbejdsmarkedet vil kunne skabe de ideelle omstændigheder for foreningen af medarbejder og arbejdsplads.

Autisme og muligheden for det gunstige samarbejde

Et roligt og stabilt arbejdsmiljø med fokus på orden og omhu kan gøre det muligt for medarbejderen, at finde sin velfortjente og retmæssige plads på arbejdsmarkedet. Det kan være arbejde i en mindre virksomhed, hvor der er plads til at gå i dybden.

Hos en guldsmed vil der eksempelvis kunne vise sig muligheden for at gå koncentreret til arbejdet med smykkefatning på en måde, som både bidrager gunstigt til det øvrige arbejde i smedjen, lige såvel som til at styrke den autistiske medarbejders tilknytning til arbejdsmarkedet. Derudover giver mødet med erhvervslivet også muligheden for at se styrken som findes i det særegne detaljefokus, snarere end antagelsen om svaghed.

Det kan være en balancegang at få etableret et stabilt fundament med hverdagens byggeklodser. Den autistiske mand kan være det ideelle match for virksomheden. Det er nemlig et spørgsmål om, at se ressourcen frem for fordommen.

Læs mere

Karriere

Kunsten at finde de rette firmagaver

Firmagaver

Har dit firma haft et fremragende år, og fortjener dine medarbejdere derfor en belønning for det hårde arbejde, de har lagt for dagen?

Det kan, hos især større firmaer, være svært at finde én firmagave, der falder i enhver medarbejders interesse og smag. Hvis du sidder i en sådan situation, så læs med her, hvor vi vil guide dig frem til den perfekte og alsidige firmagave, der med garanti vil matche den gode arbejdsmoral i dit firma.

Send det rette signal til kunderne med profiltøj

En god måde at få skabt et sammenhold mellem medarbejdere er ved at investere i profiltøj.

Profiltøj er tøj, der omhyggeligt er designet og produceret specifikt til dit firma. Det vil sige, at hvis firmaets profil er en smule ekstravagant og gerne vil udstråle eksklusivitet, kan der eksempelvis produceres skjorter med jeres logo på. Hvis dit firmas profil er mere afslappet, er der også mange andre fine muligheder, for eksempel smarte og moderne t-shirts med logo på.

Uanset dit valg af tøj, så vil profiltøj være med til at synliggøre og promovere dit firma.

Spred budskabet med reklameartikler

En anden løsning på en firmagave, der rækker ud til et bredt publikum, er reklameartikler.

Reklameartikler kan være super anvendelige, hvis du ønsker at sprede et budskab, motto eller bare logoet for dit firma, ud til dine ansattes bekendtskaber og potentielle kunder. Der er mange måder at gøre det på, alt afhængig af hvad dit firma står for. For eksempel kan det være relevant for et firma der arbejder med telefoni at sætte logo på powerbanks eller mobilcovers.

Firmagaver af høj kvalitet

Når den rette firmagave skal findes, er det vigtigt at fastslå, hvad firmaet står for. Hvilke signaler ønsker firmaet at sende til omverdenen? Og hvilken følelse skal dine medarbejdere gå hjem med? Når du har fundet ud af dette, er det måske lidt nemmere at finde en gave, der favner bredt.

Klassiske eksempler på julegaver til firmaets medarbejdere er for eksempel en god vin eller anden type alkohol, lækker chokolade eller måske danske designklassikere. Formålet med en firmagave er, at den skal være tidløs og kunne nydes af mange. Den rette firmagave er med garanti derude et sted.

Læs mere

Karriere

Fire gode tips til at optimere dine salgstekster

Kommunikation

Når du skal skrive den gode salgstekst, hvad enten det er et nyhedsbrev, reklametekst eller profilering af dig selv og dine kompetencer, gælder der nogle gode huskeregler, der vil gøre din tekst meget mere synlig og interessant for kunden. I det følgende skal vi kigge på, hvilke fire tricks der kan målrette din salgstekst, så alle, både du og kunden, får det bedste udbytte.

1. Kend din målgruppe

Hvis din salgstekst skal nå ud til en bestemt målgruppe, må du først og fremmest sætte dig ind i, hvad denne målgruppe ønsker. Hvordan læser denne målgruppe salgstekster i hverdagen? Er det via mail, avis eller noget helt tredje? Når du har snævret dig ind på målgruppen og forstået, hvilke behov og præferencer de har, er det nemmere at række ud til dem.

2. Gør problemet og dit bud på en problemløsning klart

Når du skal nå ud til kunden med dit bud på den bedste problemløsning, er det vigtigt, at kunden forstår, hvad problemet i første omgang drejer sig om. Kunden er måske ikke klar over, at det problem der er opstået rent faktisk kan løses. Her er det din fornemmeste opgave at fortælle kunden, via salgsteksten, at du har midlerne til at løse problemet.

3. Skriv salgstekster der fanger – og husk korrekturlæsning

Når du har defineret din målgruppe og fundet et læsevenligt layout, er det nu, du skal i gang med at skrive din annonce, nyhedsbrev eller profilering på din hjemmeside. Uanset hvilken form for salgstekst du skriver, er det vigtigt, at den vækker læserens interesse.

Det er desuden vigtigt, at teksten bliver korrekturlæst inden udsendelse. Er der mange fejl i din salgstekst, i form af kommafejl, stavefejl eller grammatiske fejl, udsender det et signal til kunden om, at der har været en useriøs skribent i gang.

For at undgå at førnævnte fejl sker, kan det være en fordel at benytte sig af professionelle korrekturlæsere. Disse er uddannede med det specifikke formål at gøre din tekst fejlfri. Typisk hører disse korrekturlæsere ind under et firma, der tilbyder forskellige korrekturpakker til både små og store virksomheder. Desuden er det også muligt at få foretaget en engelsk korrekturlæsning af dine tekster, således at du også kan favne resten af verden. Generelt er udgifterne til korrekturlæsning givet godt ud.

4. Prøv din salgstekst af og bed kunden om feedback

Når du er nået ud med din salgstekst, kan det være en fordel at bede om feedback fra en håndfuld modtagere. Hvad fungerede? Hvad fungerede ikke? Dette kan gøres via målrettede spørgeskemaer, således at du kan tilrettelægge din næste salgstekst på bedste vis.

Læs mere

Karriere

Guide til at vælge de rette entreprenørmaskiner

Handyman

Er du på udkig efter nye entreprenørmaskiner, så er det en god idé at væbne sig med lidt tålmodighed. Det er nemlig ikke altid, at de rigtige maskiner viser sig, når man aktivt leder efter dem. Det kan være yderst frustrerende at stå i en fysisk butik, som man er kørt langvejs fra for at komme ind i, for blot at finde ud af, at den ønskede maskine er udsolgt.

Derfor slår vi her på siden et slag for, at man køber sine entreprenørmaskiner på nettet og lader den enkelte webbutik stå for levering af maskinen. Derved behøver du ikke bekymre dig om at få fragtet den tunge maskine hen på arbejdspladsen. Derudover kan du nemt se, hvor lang leveringstiden er, og om maskinen er på lager. På den måde sparer du altså en masse tid, hvis alternativet er at køre ud til fysiske butikker og lede efter den nye maskine.

Overvej om du kan benytte dig af brugt udstyr

Entreprenørmaskiner er ikke kendte for at være billige. De kan tværtimod løbe op i mange tusinde kroner, hvorfor det betragtes som en større investering. Derfor kan der være god idé i at købe disse maskiner brugt, da du derved har mulighed for at spare en masse penge.

Det er dog vigtigt, at du får fat i en maskine, der virker upåklageligt. Ellers kan reparationsudgifterne ende med at være tilsvarende den udgift, som en ny maskine ville have kostet.

Står du eksempelvis og skal bruge en rotortilt, så overvej om ikke investeringen i en helt ny rotortilt er din virksomhed værdig. Dermed er du sikker på, at alt i maskinen virker, som det skal. En rotortilt kan naturligvis også godt købes brugt, men det kan være yderst svært at vurdere, hvor mange år maskinen har tilbage.

Læs mere

Karriere

På jagt efter den rigtige belysningsløsning til dit firma? Så se med her

Forretningsdrivende

Er du selvstændig erhvervsdrivende, så skal du ikke kun gøre dig tanker om forskellige indretningsformer og rengøringsløsninger, men også om forskellige belysningsløsninger.

Den bedste belysningsløsning er ikke nødvendigvis den, som er billigst at implementere, men derimod den der er billigst på den lange bane. Det er alt andet lige vigtigt, at du får fundet en løsning, som fungerer i praksis, og som både du og dine medarbejdere bliver glade for.

I dag skal det udelukkende handle om belysning til erhvervsbrug, hvorfor artiklen ikke vil være interessant for dig, som leder efter belysning til din private bolig.

Spar penge med lysstyring og sensorer

Ønsker du at spare penge på vegne af din virksomhed, så bør du gå målrettet efter energieffektive løsninger. Her vil det være oplagt at kigge nærmere på de mange muligheder inden for lysstyring og sensorer.

Der er to helt overordnede grunde til at spare på lyset. Den ene er, at man kan holde sine udgifter nede. Den anden er, at man kan skåne miljøet og dermed kan markedsføre sig med, at man er en miljørigtig virksomhed. I en tid hvor forbrugerne går mere og mere op i miljøet, er det smart at tænke miljø ind i ens virksomhed.

Det kan varmt anbefales at bruge bevægelsessensorer på arealer, hvor man ikke sidder stille i længere tid ad gangen. Disse sensorer kan med fordel sættes op på arbejdspladsens toiletter, gennemgangsarealer og andre steder. Dette vil kunne spare dig og din virksomhed for en del strøm og dermed penge.

Sikkerhed og bæredygtighed er nøgleordene

Roliba – en relativ stor spiller på det professionelle belysningsmarked slår sig på to faktorer. De to faktorer består af henholdsvis sikkerhed og bæredygtighed. Det er værdier, som du også bør vægte højt i din virksomhed, hvis du gerne vil opbygge et sundt og bæredygtigt firma. Du kan evt. kontakte den omtalte forhandler, ifald du er interesseret i at vide mere om, hvad de kan tilbyde netop din virksomhed. Der findes løsninger til både større og mindre virksomheder.

Læs mere

Karriere

Selvstændig og brug for professionelle billeder? Hjælpen er nær

Mandlig fotograf

Som selvstændig erhvervsdrivende kan du få brug for professionelle billeder i mange forskellige sammenhænge. Det kan for eksempel være, at du driver en webshop, hvor du har brug for knivskarpe billeder af dine produkter.

Det er en realitet, at billeder sælger, så hvad skulle afholde dig fra at investere i professionelle billeder, hvis det kan give din virksomhed et skub i den rigtige retning?

I dette blogindlæg har vi fornøjelsen af at introducere dig og andre virksomhedsejere for en yderst dygtig erhvervsfotograf, som gerne vil hjælpe dig og din virksomhed på den visuelle front.

Billeder til webshop

Man kan ikke drive en webshop uden at bruge penge på produktbilleder – med mindre leverandøren leverer billederne. Man skal i hvert fald ikke forvente at sælge ret meget, hvis man ikke er villig til at bruge ressourcer – enten tid eller penge – på produktfotos.

Sælger du for eksempel sofaer i din virksomhed, så skal du sørge for at få taget billeder af sofaerne fra forskellige vinkler. Det er nemlig ikke nok at vise ét billede pr. sofa, da forbrugerne gerne vil se de helt små detaljer.

Uanset om man sælger sofaer, tøj, kontortilbehør eller værktøj, så kan det bestemt betale sig at gøre sig umage med både at tage gode produktbilleder og forfatte sælgende produktbeskrivelser.

Billeder til andre firmaer

Du kan på siden – www.blitz77.dk – hilse på en af branchens dygtigste erhvervsfotografer. Denne erhvervsfotograf tager ikke kun billeder for webshops, men også for mange andre firmaer. Fotografen har bl.a. løst opgaver for Danske Bank, Nordea, Rema 1000 og Printline.

Foruden produktbilleder kan man også få taget portrætfotos og profilfotos hos en erhvervsfotograf. Du kan evt. indhente et tilbud på et professionelt profilfoto eller portræt på nettet, hvis du skal bruge nye billeder til din hjemmeside, visitkort eller en helt tredje form for markedsføringsmateriale.

Med professionelle fotos kommer både du og din virksomhed til at fremstå mere seriøs og troværdig. Netop troværdighed er en meget vigtig faktor, når det kommer til at drive forretning, men det ved du jo allerede alt om.

Læs mere

Populære indlæg